Karın Germe Estetiği

Karın Germe Estetiği - Doç. Dr. Çiğdem Karadağ - İstanbul

Abdominoplasti olarak da bilinen karın germe estetik ameliyatları, yaşlanma, genetik, gebelik ve sürekli kilo alıp verme gibi sebeplerle karın bölgesinde oluşan deformasyonları gidermek için gerçekleştirilen estetik cerrahi işlemlere denir. Karın germe estetik ameliyatı ile karın bölgesindeki aşırı yağlanmalar giderilir, cilt gerilerek düz ve sıkı bir karın profili oluşturulur. Bu ameliyatla sarkık ve çatlakların olduğu fazla cilt alınarak karın daha düz bir görünüm kazanır.

Fazla kilosu olan hastalarda öncelikle diyet ve spor önerilir. Kilo vermeyi ya da hamile kalmayı planlayan kişilerin karın germe ameliyatını ertelemeleri tavsiye edilir. Hasta kilo verdiği halde karın bölgesindeki yağları eritemiyorsa, fazla ve sarkık cilt mevcutsa karın germe ameliyatı ile daha estetik bir görünüm kazanabilir.

Egzersiz ve kilo kontrolüne rağmen hastalarda bazen sarkık ve çıkıntılı karın şikayeti olabilir. Gebelik öyküsü olan hastalarda karın bölgesindeki kaslar orta hatta birbirinden ayrılmış olabilir, bu problem bombe karın görüntüsüne yol açar. Bu nedenle bu tarz şikayeti olan hastalarda karın germe ameliyatı ile eş zamanlı olarak ayrılmış kaslar tekrar birbirine dikilerek (iç korse) düz bir karın elde edilir.

Ameliyattan en az 2 hafta önce sigaranın bırakılması iyileşme süreci için oldukça önemlidir. Ayrıca kanamayı artırabilecek olan aspirin, iltihap önleyici ilaçlar ve bitkisel takviyeleri almaktan hasta kaçınmalıdır.

Karın germe operasyonu süresi, yapılan işlemlere bağlı olarak 2 -5 saat arasında değişiklik gösterir. Cerrahın tercihine göre 1-2 gün hastanın hastanede kalması gerekebilir.

Karın germe ameliyatında teknik, karın bölgesindeki gevşekliğin göbek deliği altında olması ya da üstüne çıkmasına göre belirlenir. Karın kaslarında ayrılmanın olup olmaması da tekniği belirleyen bir diğer unsurdur.

Mini karın germe: Hastanın karın bölgesinde sarkması ve cilt gevşekliği göbek deliği alt kısmında ve az miktarda ise o zaman  mini karın germe işlemi uygulanır. Bu yöntemde kesi daha az yapılmaktadır ve bu nedenle kalacak olan iz bikini bölgesinde daha az miktardadır. Ameliyat süresi yaklaşık 2 saattir.

Tam karın germe: Hastanın karnında göbek deliğinin üstüne uzanan gevşeklik, kaslarda ayrılma ve çatlamalar varsa tam karın germe yönteminin kullanılması gerekir. Kesi hastanın kasık ile karın göbeği arasındaki alanda yatay olarak yapılır. Karın derisi kesilip kaldırıldıktan sonra alttaki zayıflamış ve ayrılmış karın kasları birbirine dikilir. Üst karın derisi çekilerek fazla olan kısmı kesilir. Ardından kalan deri birleştirilerek dikilir. Göbek deliği için ise bir açıklık oluşturularak olması gereken yerine oturtulur. Ameliyat, anestezi süresi dahil yaklaşık olarak 3-5 saat sürmektedir.