Meme Dikleştirme

Meme Dikleştirme - Doç. Dr. Çiğdem Karadağ - İstanbul

Yapısında kas içermeyen, tamamen yağ ve süt bezlerinden oluşan meme dokusu zamanla yer çekimi, yaşlanma, emzirme ve hızlı kilo alıp verme nedeniyle eski dik ve diri görünümünü kaybeder. Meme başı sarkma nedeniyle olması gereken yerden daha aşağıdadır ve genelde memenin üst dolgunluğu sarkma etkisine bağlı olarak azalmıştır. Kişinin psikolojik olarak kötü hissetmesine neden bu durum kadınların en hassas olduğu konular arasındadır.

Meme dikleştirme ameliyatı ile meme dokusunun durumuna göre meme küçültülebilir ya da implantla beraber yapılarak meme büyütülebilir, bu şekilde memeler tekrar şekillendirilerek hastalara daha genç ve dolgun hatlara sahip bir görünüm kazandırılır. Hasta yakın zamanda anne olmayı planlıyor ise meme dikleştirme (kaldırma) ameliyatını geciktirmesi önerilir. Gebelik ve emzirme sonrasında meme elastikiyetini kaybedeceğinden dolayı tekrar deforme olabilir. Hasta emzirme konusunda da problemler yaşayabilir.

Meme dikleştirme ameliyatı öncesinde hastanın meme kanseri açısından aile öyküsü, sigara ve alkol kullanımı mutlaka sorgulanmalıdır. Gerekli olduğu takdirde ameliyat öncesinde radyolojik tetkikler istenebilir.

Hasta doktoruyla ameliyattan beklentisini mutlaka konuşmalı, hekim hastanın meme dokusu ve vücut ölçülerine göre meme şekillendirme ameliyatı planlamalıdır.

Meme dikleştirme (toparlama) ameliyatı öncesi planlama oldukça önemlidir. Genel anestezi altında yapılan bu ameliyatın süresi 2-3 saattir. Kullanılan teknikler hastanın meme dokusunun durumu ve cerrahın yeteneğine göre değişiklik gösterir. Meme dokusu yeniden şekillendirilirken sarkan meme ucu yukarıya alınır, meme çevresindeki kahverengi alan (areola) gerekirse küçültülür ve sarkık deri çıkartılır. Meme (göğüs) derisi bir araya getirilerek kesiler; dikiş, cerrahi bant veya cilt yapıştırıcılarıyla kapatılır.

Eğer sarkan meme dokusu toparlama esnasında istenilen meme büyüklüğünü sağlayamayacak düzeyde ise aynı seansta meme protezi yerleştirilerek daha hacimli ve dolgun meme görüntüsü elde edilir.